Isrosens bilder

Mina sibiriska katter mm.

2013-02-13

Kattungarna flyttar.

Theo
Nu har kattungarna börjat flytta.
Alexius numera "Roland" flyttade på måndag morgon till
Lena och Mikael Holmén. Rapport kom redan på kvällen.
"Hej, Roland mår bra, han har ätit och lekt lite grann.
Det är mycket att upptäcka så han måste sova ofta.Vi är så glada att ha honom hos oss."

På eftermiddagen flyttade Thadeo till Maria Eriksson.
Rapport följde "Hej gammelmatte! Thadeo här!
 Eller nu envisas dem med att kalla mig Theo. Mjau vad ska man säga.....När matte öppnade dörren till vardagsrummet hittade jag en ny värld! Här var det mycket att hoppa och klättra på! Matte tog fram min lekvippa och jag visade
 minsann att jag kan hoppa och skutta som min lillebror
Dimitry och min halvbror Inari jag också! Tvåbeningarna skrattade åt mig när jag flög fram genom luften men jag
tror dem gillade mina cirkuskonster!

På tisdag flyttade Charitina till Lena Näsholm och John Bergqvist. Som sällskap medföljde Xenia
som kvarstår i uppfödningen. Rapport kom om lugna småkatter som somnat i klätter-trädet trots gammelkisses  misstänksamma  fräsande.
E-o= Nun la katidoj komencis translokigxi al propraj hejmoj. Raportoj kaj fotoj jam venis.
Xenia o Charitina
Dimitry  är nu ensam kvar med mamma Aiko men skall flytta
 på torsdag till familjen  Rönnberg

1 Comments:

At 22:52, Anonymous Anonym said...

Vad kul att få höra om mina syskon i sina nya hem! Syrrorna ser verkligen ut att ha det mysigt ut tillsammans! Jag ska få en kompis framöver jag också säger matte men det dröjer ett tag. Just nu vill hon bara rå om och gosa med enbart lilla mig. Imorgon får jag träffa min nya husse för första gången också! Spännande!

Lycka till i ditt nya hem imorgon Dimitry! :-)

Kurr ifrån Theo (Thadeo) ägare av Maria

 

Skicka en kommentar

<< Home